luka-op-reis.reismee.nl

Luka is nu in India

Luka vond Nepal een leuk land. Hij ging twee dagen varen op een rivier. Hij vond de stroomversnellingen heel leuk. Hij vond het ook heel leuk om uit de boot te springen en de rivier af te drijven met zijn zwemvest aan. Luka heeft ook veel wilde dieren in de jungle gezien: neushoorn, bizons , apen en zelfs een tijger.

Gisteren is Luka in India aangekomen. Luka is blij als hij met het vliegtuig mag. Dat vindt hij leuker dan de trein of auto. Het leukst vindt hij het als er een tvtje in zit. In dit vliegtuig was geen tvtje maar Luka keek uit het raam naar de toppen van de Himalaya. Het zijn de hoogste bergen van de wereld. Bovenop de toppen zie jede sneeuw terwijl het overal in Nepalheel heet is!

Op het vliegveld in Dehli, de hoofdstad van India werd Luka opgehaald door vriend Rajesh. Luka moest nog 7 uur met de auto naar het stadje Nawalgarh.Daar logeren we bij onze vrienden. Het was een vermoeiende reis. Het is hier in India wel 40 graden en de auto heeftgeen airconditioning. Ook zaten we met zijn vieren aan elkaar geplat op de achterbank. In India heb je elk jaar een regentijd waar het zo hard regent dat er grote gaten in de weg komen.Daarom moest de auto soms slingerend over de weg om niet in de gaten te rijden.

Een dikke twee weken blijven we bij onze vrienden . Onze vrienden dat zijn Papa Rajesh, mama Sarla en hun twee zonen en dochter. In India krijgen de kinderen pas een naam als ze naar school gaan. Tot die tijd hebben ze een troetelnaam. Thuis gebruiken ze die troetelnaam vaak ook. Gelukkig hebben de jongens leuk speelgoed. Vandaag heeft luka lekker gestept op de gladde marmeren vloer. hier in de binnenplaats van het huis. De oudste zoon helpt zijn vader ook om een motor helemaal in elkaar te zetten, wat Luka ook mooi vindt om te zien.Als papa Rajesh boodschappen moet doen in het stadje, mag Luka achter op de moter mee. Morgen gaat Luka na school met de jeep naar de woestijn.Daar mag hij met de afstandsbediening vliegtuigjes laten vliegen. Natuurlijk laat Luka ook zijn speelgoed aan de jongens hier zien. Hij is nu bezig om zijn DS te laten zien en gisteren hebben ze al gespeeld met zijn beyblades.

Luka en Isa zijn blij dat ze in Nederland op school zitten. De kinderen moeten hier al om 7.30 op school zijn.Ook op zaterdag moeten ze naar school. Op luka zijn leeftijd leren ze al lezen en schrijven zowel in het engels als Hindi. Het hindi heeftook nog eens hele andere letters! Ook hebben ze elke dag heel veel huiswerk .......