luka-op-reis.reismee.nl

Luka woont in de bergen in een kasteel

Luka is nu al weer drie weken in Nepal. Hij was eerst in een grote stad en nu woont hij in de bergen in een soort mini kasteeltje. Kijk maar naar de foto's.

Iedere ochtend heeft hij school. Dan krijgt hij les van meester Gert-Jan of Juf Reintje. Meestal beginnen we met voorlezen. Daarna doet Luka een knutselwerkje. Ook doet Luka iedere dag een schrijfles. Hij is al in zijn tweede schrijfschrift begonnen. De meeste letters kent bij nu wel, maar sommige lettersvindt hij wel moeilijk: de D, B, H, J en G. Korte woordjes kan hij nu lezen.

's Middags gaan we vaak op stap. Dan moeten we eerst de berg af naar het dorp. Naar beneden vindt Luka niet erg, maar naar boven lopen vindt hij niet leuk. Dat is erg vermoeiend.

Afgelopen weekend heeft Luka twee dagen door de bergen gelopen op een paard. Dat vond hij heel leuk. Je denkt misschien dat hij een cowboy was, maar nee hoor hij was een spion. Een spion die in een kasteel woont!

We blijven hier nog drie dagen en dan gaan we verder. Dan laten we de bergen achter ons en gaan per boot over een rivier naar het lagere deel van Nepal. Daar is het zo plat als in Nederland.

Stellan en Nicole

Wat stoer dat je achter op de kayak zat, en dat je ook nog bleef zitten bij een stroomversnelling en dat de kayak ook nog ondersteboven draaide terwijl jij erop zat. Kan dat wel?
Ook dat je zo ver reed op een paardje, knap hoor!
Wij zijn hier thuis allemaal bang aangelegd, Stellan is bang voor spinnen en muizen en honden.

Maud

Hoi Luka, Wat een mooi kasteel en paard! Hoe lang blijf je nog weg? Wij missen je in de klas. Wat knap dat je in schriftje 2 bent van de letters, ik ben ook in schriftje 2, maar kan nog geen woordjes lezen. Ik hoop dat je snel weer terugbent en ook weer filmpjes en foto's maakt die we kunnen bekijken. Kusjes Maud
Sjoerd wil zeggen dat hij nu ook naar school gaat, groep 1 op de Maas en Waal. Maar wil ook wel graag ridder op het kasteel zijn. Stoere groet Sjoer
.... en wij genieten ook heerlijk mee met het reisverslag.. Lieve groet Enrik en Pien

Loic

Hoi Luka!

Ik heb al bijna al mijn tanden eruit! En pas twee nieuwe. We hebben hele mooie zonnebloemen in de tuin van school gezaaid. En aardbeien en komkommers en courgette en tomaat en bloemen.

Liam is zes geworden en we waren naar Nemo geweest. En je kon ergens op een put staan en dan moest je daar omheen met een hengseltje roeren. En dan moest je het omhoog tillen en dan sta je in een zeepbel. Dan moest je de bel kapot tikken en dan val je naar beneden. Dan kom je op een trampoline terecht. Je moet wel goed op de trampoline mikken.

Is het gezellig op dat paard? Heb je er vandaag nog op gezeten?

De volgende keer schrijf ik nog meer!

theyn

mario

En het

Geheim van

De diamant

Mario en bowser zaten weer eens te vechten

Ze vechten over de geheimen diamant

Ze hadden allebei een wapen

Mario had een zonnen maker en bowser had een ijsleger

Bowser probeerde te vechten tegen Mario.

Bowser zette het ijsleger aan. Toen zette Mario de zonnen maker aan.

Het ijsleger ging smelten. Toen maakte Bowser nog veel meer ijslegers. Maar Mario’s zonnen maker was veel te sterk. Toen ging Bowser opeens weg. Toen ging Mario ook weg.

Wordt vervolgt ....

groetjes van Theyn

Sandra

Hoi Luka,
Theyn leest nog steeds met veel plezier al jouw avonturen en hij bekijkt keer op keer al je foto's en filmpjes...Beyblade is weer helemaal IN, dus dan kan je straks weer leuk meespelen op het schoolplein. Theyn hoopt dat jij na de zomer bij hem in de klas komt. Dan heeft hij een ECHTE vriend in de klas...(theyns woorden...:))
Heel veel plezier in India en tot snel!
groetjes van Theyn en Sandra

Juf Lize en alle kinderen uit OBD

Lieve Luka,
Wij hebben vandaag weer je filmpjes bekeken. Wat zijn ze leuk. Ik heb ook de foto's en het verhaal voorgelezen wat je hebt geschreven. Iedereen vindt het huis waar je nu in woont heel mooi. Volgens mij willen alle kinderen wel in een kasteel wonen.

We hebben je pakket uit Nepal ontvangen. De kinderen vonden het heel leuk om alle spullen uit Nepal te bekijken. Er zat ook een heel lief kaartje bij. Dit kaartje hangt nu naast het andere kaartje uit Thailand in de klas. Nog heel veel plezier in Nepal en ik hoop dat ik snel weer een mooi verhaal kan voorlezen aan de klas.

Groetjes van alle kinderen uit de klas!
Groetjes juf Lize

Nieuw mario verhaal van Theyn

Mario en het
Geheim van
De sleutel

Mario en bowser zaten weer eens te
Vechten. bowser hat en leger maker
Gebouwd. Mario hat en bommen maker
Gebouwd. Die bommen maker knalde
Bowser,s leger maker zo kapot. Ze
Vechten over de geheimen sleutel. Hee
Jij hat dus dat schroefje gestolen.
Toen kwam djosie er aan.
Mario gaat naar de geheimen deur.
Hoi djosie wil je me even naar
De geheimen deur brengen. Ja hoor. Mario en djosie
Gaan zamen naar de geheimen deur
Vliegen. Bedankt en tot ziens.

Theyn

Hoi Luka,
Wil je ook bij mijn Mario Filmclub?
Ik ben Djoshi, Jara is peach, Vera is Desi en papa is de Bowser. Jij kan zijn Louigi, Mario of baby Djoshi. Dan gaan we een film maken.
groetjes van Theyn.

Theyn

Hoi Luka,
Bedankt voor je leuke verhaal. Ik vind het erg leuk.
groetjes van Theyn

Voor Theyn - van Luka