luka-op-reis.reismee.nl

Luka springt in de golven

Sinds twee weken is Luka aan zee in het midden van Vietnam. Luka had tot dan toe in Vietnam alleen grijs en koud weer net als in Nederland, nu schijnt het zonnetje lekker. Gelukkig is er wel genoeg wind voor wat Luka'surfgolven' noemt. Hij peddelt met zijn plank de zee in en glijdt op een golf terug. Of hij springt met zijn vader of moeder in golven die veel hoger zijn dan hem zelf. Luka woont in een groot huis wat bijna alleen van bamboe is gemaakt. Het eten is met alle gasten samen die uit de hele wereld komen. Ook uit Engeland net als de vader vanLiam.

Het eten is altijd rijst en verder groente, vlees en vis. Natuurlijk eet iedereen met stokjes! Vandaag kreeg Luka voor het eerst gele watermeloen die hij veel zoeter vindt dan de rode. School heeft Luka hier s'middags dat vindt iedereen in zijn familie het fijnst. Het wordt alleen steeds wamer hier dus snel gaan we toch weer 's ochtends school doen. Knutselen en verven vindt Luka het leukst. Letterlesjes vindt hij het stomst. Maar die moet hij wel iedere dag doen. Luka vraagt of jullie al zijn filmpje hebt gezien dat hij van de snorkelboot afspringt. We gingen namelijk snorkelen bij eilanden hier in de buurt. Luka heeft mooie vissen en koraal gezien Luka was alleen niet lang aan het snorkelen, hij vondhet water veel te koud.

Morgennacht nemen we de slaaptrein naar Ho Chi Minh City, de grootste stad van Vietnam. We hebben eencabine met het gezin met vier bedden. Luka wil natuurlijk boven slapen. Op devorige nachttreinen speelde Luka altijd aapje met zijn zus. Ze klimmen dan van bed naar bed.

Daarna vliegen we weer naar Thailand. We gaan naar hetzelfde eiland als in het begin van de reis. Luka wil graag terug daarheen om op zijn lievelingsolifant te rijden.

Reacties

Reacties

Irene

Hoi Luka,
ik wil je even laten weten dat we wel 5x naar je filmpje over het springen van de snorkelboot hebben gekeken! Veel plezier met de olifanten!

Liam

Lieve Luka,

Ik heb jou net zien voetballen, gaaf hoor. Als je straks weer terug bent kom je dan met mij mee naar voetballes?

Ik ben morgen jarig! Wij gaan naar Nemo! En ik heb Dylan, Yati, Elise, Loic en Dico uitgenodigd. Daarna gaan wij bij mij thuis taart eten.

Ik krijg van papa en mama een Nintendo DS, kunnen we straks samen spelen met die van jou!

Ik mis je wel een beetje maar gelukkig kom je snel weer terug!

Tot snel, groetjes Liam

Van Luka voor Liam

Oei Oei we dachten dat je 12 maart jarig was. Van Harte gefeliciteerd!!!!

Ik ga graag met je op voetballes.

Groetjes,

Luka, ook van Isa, Gert-Jan en Reintje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!