luka-op-reis.reismee.nl

Luka dol op olifant Baley

luka woont nu een dikke week in een huis in de jungle op palen vlak bij zee. luka zijn dag ziet erongeveer als volgt uit. Hij wordt om 7.00/7.30 wakker. Als ontbijt wil hij meestal toast met boter en jam. Op schooldagen start de schooldag ongeveer 9.00met liedjes muziek maken of gymmen met meester Gert-jan, juf Reintje en zus Isa. Daarna heeft hij prive les van of meester Gert janof juf Reintje. Voor een deel heeft hij dezelfde werkjes als zijn klasgenoten op de Maas en Waal zoals het oefenen van letters. Het voelen van de letters kan Luka hier ook. Elke dag maakt hij op een papier met lijm en zand letterkaarten. Daarnaast leert luka via de pakketten van de wereld school. De juf leest bijvoorbeeld een verhaal voor waar Luka dan vragen over moet beantwoorden. om 11.00 is er de pauze hap. We bestellen daarvoor vers fruit bij het restaurant hier en drinken ook een fruitshake. Op het moment vindt Luka ananasshake het lekkerst. Na de pauzehap knutselen Isa en Luka samen. Vandaag hebben ze een toverbal geschilderd. De kleurendobbelsteen bepaalde welke volgende laag ze gingen schilderen. De wereldschool heeft ook digitale programma's voor rekenen en taal die hij vaak het laatste half uurtje doet. school is om 12.00-12.30 afgelopen.Dan is het lunchtijd. Dat is de warmste tijd van de dag en dan hangen Isa en Luka het liefst een paar uur in hethuis rond. Vaak is dat de tijd waaropLukamet zijn beyblades speelt. Hij wint altijd van zijn vader en moeder! het stadium is het wasteiltje. Omeen uur of drie gaan Isa en Luka zwemmen in de zee.Vandaag is Luka met zijn snorkel de zee in gegaan. Om een uur of half zeven gaan we dan op zoek naar een restaurant om teeten. Daarvoor lopen we vaak eerst een heel stuk over het strand. ten minste wij lopen. Lukakrijgt savonds vaak een energiespurt en rent dan heel wat heen en weer. Als weop het strand eten zijn er vaak ook vuurshows. Vaak zijn dat een man of drie die in het donker op harde muziek met twee vuurballen dansen of een vuurstok waarbij ze ook regelmatig vuurspuwen. Gisteren hebben we voor het eerst nasi gegeten bij een thais straat eettentje waar geen andere toeristen waren. Verder is Luka helemaal dol op Baley de olifant waar hij eergisteren op heeft gereden. Hij heeft gisteren een tshirt gekregen waar Baley volgens hem op staat en is heel zuinig op zijn lievelings tshirt. Gisteravond wilde we Baley ook gaan voeren maar helaas was hij niet meer in zijn'stal'maar naar zijn slaapplek in de jungle. Vandaag doen we een nieuwe poging.

Sandra

Hoi Luka,
Wat een leuke avonturen beleef je daar toch allemaal. Ik hoop dat Baley vandaag weer in zijn stal staat, zodat je hem weer kan voeren.
lieve groetjes van Sandra

Juf Lize

Hoi Luka,
Wat leuk dat je je eigen letters aan het maken bent! Super knap!
Ik heb voor de vakantie met alle kinderen je verhalen gelezen en de foto's laten zien. De kinderen vonden het heel leuk om te horen wat je allemaal hebt meemaakt in Thailand (en ik natuurlijk ook)!
Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. Als de school weer begint ga ik je avonturen natuurlijk weer voorlezen in de klas en je foto's aan de kinderen laten zien.
Ik hoop dat je vandaag Baley nog ziet voordat hij weer in de jungle gaat slapen.
Ik wens je alvast een gezellige kerst en een gelukkig nieuwjaar. Natuurlijk ook aan je papa en mama en Isa.
Groetjes Juf Lize